سیاست ها

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، رسیدگی به معیشت معلمان ضروری است؛ مشاغلی مانند اساتید و معلمان نمی‌توانند شغل دوم و سوم داشته باشند و باید مشکل معیشت این عزیزان را حل کنیم تا نیازی به شغل دوم نداشته باشند.

به نقل از کافه نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز در دیدار با فرهنگیان طی سخنانی اظهار داشت: در مقطع حساسی از لحاظ تصمیم‌گیری مردم قرار داریم و زحمات بسیاری برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی کشیده شده و علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم اما به دلیل برخی مشکلات که در ریشه در نتوانستن، ضعف در ارائه و سوءمدیریت داشته، در برخی حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم و سند آن نیز وضع موجود بوده و وضع مطلوب هم در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده است.
وی افزود: در بستر بیانیه گام دوم، یک تحول در کشور ضرورت دارد و در این تحول نیز همه‌ی تحول‌خواهان باید ایفای نقش کنند و هیچ‌کس از دغدغه‌مندان نباید در عرصه نباشد.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: معلمان روشنفکرانِ حقیقیِ جامعه هستند و باید آسیب‌ها را رصد کرده و هشدار می‌دهند؛ معلمان هویت‌سازان و تمدن‌سازان جامعه می‌باشند. جایگاه فرهنگیان در کشور شناخته شود و نباید شأن معلم را در حد کارمندی که فقط مزد می‌گیرد، کاهش داد و شأن معلمی، شأن انبیاست.
 
رئیسی هم‌چنین خاطر نشان کرد: محور تحولی که می‌بایست ایجاد کنیم، اجرای عدالت است و ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و همه سطوح جامعه باید منادی اجرای عدالت باشند و یکی از جلوه‌های عدالت، عدالت آموزشی است تا محرومین هم از آموزش استفاده کنند و توانمندسازی معلمان نه‌فقط درخصوص توانمندسازی مالی باشد و بلکه توانمندسازی مهارتی هم باید صورت بگیرد. اگر به سند تحول آموزش و پرورش عمل می‌شد، معلمان الان در این وضعیت قرار نداشتند.
 
وی بیان کرد: ما در دولت آینده برنامه داریم که به‌طور جدی و نه فقط به بازنشستگان فرهنگی بلکه به همه بازنشستگان توجه کنیم. من ضمن تشکر از کادر درمانی کشور به‌خاطر ایثار و فداکاری در صیانت از جان مردم، از معلمان هم تشکر می‌کنم چون که در جریان کرونا خوش درخشیده و اجازه ندادند تا محدودیت‌های کرونایی مسئله‌ی آموزش را تعطیل کند.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آموزش یک کالا نیست و بلکه ستون پیشرفت کشور است؛ نباید در آموزش و علم، کیفیت‌فروشی کرد که در این‌صورت خسارت خواهیم دید. متأسفانه طرح رتبه‌بندی معلمان سال‌ها عقب مانده و باید سریعا اجرا شود؛ مگر می‌شود برخی قانون را با سلیقه‌ی خود متوقف کرده و آن را اجرا نکنند؟
 
رئیسی در ادامه گفت: موضوع تعارض منافع در کشور وجود دارد و افرادی که در تصمیمات منافع دارند باید از صحنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنار گذاشته شوند تا تصمیمات به نفع مردم باشد. صندوق ذخیره فرهنگیان گاوصندوق نیست بلکه باید به صورت شیشه‌ای در منظر معلمان باشد تا همه بدانند که داد و ستد و درآمد و هزینه‌ی آن چگونه است و این حق فرهنگیان است.
 
وی افزود: آموزش در دولت مردمی باید واقعا مردمی شده و به مناطق محروم توجه ویژه‌ای بشود؛ از میان ساکنین مناطق محروم کشور مردان و زنان بسیاری به کشور خدمت می‌کنند، عدالت حکم می‌کند که تقسیم ظرفیت‌های کشور بین همه آحاد ملت صورت بگیرد.
 
نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان باید نسبت به مسائل کشور حساس باشند؛ این عزیزان باید جامعه و مسائل آن را شناخته، نیازها را شناسایی کرده و در جهت رفع و برطرف کردن آن بکوشند. آموزش و پرورش و هم‌چنین آموزش عالی به‌عنوان پیشرانان فرهنگی و فکری جامعه باید نقش ایفا کنند اما سیاست‌زدگی در این حوزه مشکل ایجاد می‌کند.
 
رئیسی اظهار داشت: این درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، معیشت معلم ضروری است و باید به آن رسیدگی شود؛ برخی مشاغل مانند اساتید و معلمان نمی‌توانند شغل دوم و سوم داشته باشند و ما باید مشکل معیشت این عزیزان را حل کنیم تا نیازی به شغل دوم نداشته باشند.
 
وی گفت: کشور ما دارایی‌های بسیاری دارد و مهمترین دارایی نیز نیروی انسانی کارآمد و متراکم است؛ با توجه به نیروی انسانی کارآمد می‌توانیم کار کشور را به پیش ببریم ولی در برخی امور به این نیروی انسانی بی‌توجهی شده و خسارت دیده‌ایم.
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همه باید در انتخابات شرکت کنند و بدانند که هرچه پشتوانه‌ی دولت بیشتر باشد، قدرتمندتر می‌تواند مسائل را حل کند و رأی قوی مردم می‌تواند یک دولتی قوی را رقم بزند.

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: فساد ستیزی، حمایت از صنعت و همچنین فعالیت جهادی، ویژگی‌های دولت آقای رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات است.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی‌های دولت آقای رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات، اظهار داشت: فساد ستیزی، حمایت از صنعت و همچنین فعالیت جهادی که می‌تواند چندین برابر دولت فعلی فعالیت کند، می‌تواند از ویژگی‌های دولت آقای رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات باشد.
 
وی در همین راستا، افزود: قطع کردن دست مافیا‌ها، رانت ناپذیر بودن، و مقابله جدی با قاچاق کالا و همچنین احیای نظام اقتصادی و اداری کشور از دیگر خصوصیات دولت آقای رئیسی در صورت برنده شدن در انتخابات خواهد بود.
 
نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی اگر پیروز انتخابات باشد چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد تا نظام اقتصاد کشور احیا شود؟ بیان کرد: وی می‌تواند با ایجاد شفافیت مقابله جدی با رانت‌خواران و مافیا‌ها و یک برنامه‌ریزی مدون در زمینه تولید و اقتصاد می‌تواند نظام اقتصادی را احیا کرده و با این کار امید را به جامعه بازگرداند و هم کار دولت را پیش برده و اقدامات در ریل پیشرفت قرار گیرد.
 
نماینده مردم سنقر در مجلس در پاسخ به این پرسش که دولت آقای رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد تا مشکلات کشور و مردم برطرف شود؟ گفت: برنامه وی در حوزه مسکن می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور و مردم را حل کند چرا که این حوزه لوکوموتیو و پیشران در بخش اشتغال است و از طرف دیگر با حمایت از واحد‌های تولیدی و تکمیل ظرفیت تولید اشتغال ایجاد کند و همچنین با کاهش هزینه‌های سر بار دولت می‌تواند سفره‌های مردم را رنگین‌تر کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین راستا اضافه کرد: صحبت عزت‌مندانه با دنیا نیز می‌تواند در کاهش تحریم‌ها علیه کشورمان موثر باشد که این امر نیز می‌تواند فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم را کاهش دهد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات تهران از اعلام کد انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به نقل از کافه نیوز، ایمان قربانی رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات با اعلام این خبر گفت کاندیداها می توانند از کد انتخاباتی خود برای چاپ تراکت ، بنر و سایر موارد تبلیغاتی اعم از بستر های فضای مجازی که با وجود بیماری کرونا بسیار کاربردی است استفاده کنند.
 
قربانی گفت مدت زمان فعالیت تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر تهران ، از 20/3/1400 شروع و تا ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاریخ 27/03/1400به مدت 7روز ادامه دارد و کاندیداها می تواند در زمان مقرر تبلیغات خود را انجام دهند. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رئیس‌جمهور اختیارات مهمی دارد و این برای انجام وظیفه ریاست‌جمهوری کافی است، اظهار داشت: این اختیارات برای خدمتگزاری به مردم کافی و خوب است.

به نقل از کافه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، طی سخنانی در برنامه «صدای جوان»، در رادیو جوان درباره سوابق و کارنامه کاری خود گفت: من افتخار داشتم که به اقتضای شرایط ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و سخن امام خمینی(ره) در دوره‌ی جوانی و در 20 سالگی دادستانی کرج را عهده‌دار بودم و بعد دادستان استان و پس از آن نیز دادستانی تهران را بر عهده داشتم. 
وی افزود: بعد از ریاست 10 سال بر سازمان بازرسی کل کشور، 10 سال نیز معاون اول قوه قضائیه و یکسال‌و‌نیم دادستان کل کشور بودم. من به‌مدت سه سال افتخار خادمی زوار امام رضا(ع) را در آستان قدس رضوی داشتم و امروز نیز در جایگاه ریاست قوه قضائیه خدمتگزار مردم می‌باشم.
 
رئیسی در پاسخ به سوالی درباره زندگانی شخصی خود بیان کرد: بنده تولد سال 1339 هستم و 37 سال است که ازدواج کردم و دو دختر به سن‌های 33 و 26 دارم؛ یکی از آنانا دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و دیگری نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه قرآن و حدیث است. منزل من 140 متر است و خودروی شخصی ندارم ولی همسرم یک خودروی ایرانی دارد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دیدگاه شما درباره سیاست خارجی و تعامل با کشورهای دنیا با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت چیست؟، تصریح کرد: ما باید با تمامی کشورهای دنیا به‌ویژه همسایگان تعامل داشته باشیم. ما امروز زندگی اجتماعی با جهانیان داریم و ظرفیت‌های بسیاری در همسایگان ما وجود دارد و چرا سهم ما از صادرات به کشورهای منطقه به این میزان است و می‌تواند دو برابر شود.
 
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی باید فعال شود، تصریح کرد: ما به تعامل با کشورها باور داریم و جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های بسیار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و به‌ویژه جوانان باسواد و صاحب اندیشه می‌تواند ارتباطات خوبی با جهانیان برقرار کند.
 
رئیسی هم‌چنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های خود در  حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی که امنیت ملی و آزادی بیان در کنار هم بدون شعارزدگی محقق شود، خاطر نشان کرد: آزادی از ابتدای انقلاب در شعارهای مردم بوده و در قانون اساسی هم وجود دارد. آزادی در پرتو وجود امنیت حاصل می‌شود و نباید بین این دو تضاد ایجاد کرد و مردم در فضای امن می‌توانند فکر و بیان داشته باشند. من به آزادی بیان معتقدم و وقتی یک جامعه می‌تواند گام‌های استوار داشته باشد که ازادی بیان در آن وجود داشته باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما آیا اختیارات رئیس‌جمهور در چارچوب قانون اساسی برای اداره کشور کافی است؟، اظهار داشت: من همیشه به نامزدهای ریاست‌جمهوری توصیه کردم که یکبار قانون اساسی را بخوانند؛ رئیس‌جمهور اختیارات مهمی دارد و این برای انجام وظیفه ریاست‌جمهوری کافی است. ما در کشور بین قوا همکاری بین قوا را داریم و استقلال قوا به معنای جدایی نیست؛ با وجود ولایت فقیه، در کشور بن‌بست نداریم. این‌که برخی اواخر دوره ریاست‌جمهوری می‌گویند که اختیارات‌شان کم است و من علت این را نمی‌دانم. اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی به‌طور دقیق آورده شده است؛ مگر کسی دنبال کارهای دیگری باشد که بوی نوعی استبداد می‌آید. اختیارات رئیس‌جمهور برای خدمتگزاری به مردم کافی و خوب است.
 
رئیسی در ادامه‌ی این برنامه در پاسخ به سوالی از استان خراسان جنوبی، درخصوص برنامه‌های خود برای استفاده بهینه از معادن این استان و حل مشکلات پیرامون آن، تصریح کرد: این استان ظاهرا به‌عنوان یک استان محروم تلقی می‌شود ولی ذخایر خوبی دارد و باید ظرفیت‌های این منطقه شناسایی شده و مورد استفاده صحیح قرار بگیرد. بهترین سنگ‌ها در این استان است و اقتصاد سنگ باید در این منطقه استان فعال شود؛ ما اقتصاد هر استان را متناسب با ظرفیت‌های آن دیده‌ایم و ظرفیت عظیم اقتصاد کشور باید به‌دست جوانان فعال شود.
 
وی هم‌چنین درباره خود برای رفع تبعیض در جذب نیروها در دوایر دولتی، خاطر نشان کرد: جذب نیروی اداری باید بر اساس شایسته‌گزینی باشد و همه باید شاخص‌ها را ببیند و مدیران طبق آن نیز شناسایی و مشغول به کار بشوند. باید به‌گونه‌ای اقدام صورت بگیرد که این‌گونه تلقی بشود که نظام جذبِ نیرو مبتنی بر شایستگی است؛ بنا داریم این شیوه را دنبال کنیم و ضمن اینکه باید وضعیت نیروهای موجود را هم سازماندهی کرد.
 
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که نخستین دستور شما بعد از تصدی این مسئولیت چیست؟، گفت: من دو اقدام سلبی و ایجابی خواهم داشت؛ اقدام سلبی پایان روابط فسادانگیز و جریان رانتخواری در همه حوزه‌ها با ابلاغ به دستگاه‌ها ابلاغ انجام و اجرا خواهد شد و در بخش ایجابی نیز مسئله مسکن است. در دوره‌ی چهارساله‌ی ریاست‌جمهوری باید 4 میلیون مسکن ساخته شود و اگر در این سال‌ها به‌میزانی که قانون مشخص کرده، مسکن ساخته می‌شد امروز شاهد این دغدغه بزرگ برای جوانان و مردم نبودیم.
 
وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سن مطلوب برای ازدواج جوانان از نظر شما چقدر است؟، تصریح کرد: وقتی دخترانم دیپلم خود را گرفتند، به آن‌ها گفتم که "اگر آمادگی دارید نسبت به خواستگاران پاسخ بدهید و انتخاب با شماست" و وقتی هم وارد دانشگاه شدند، ازدواج کردند. باید برای کاهش سن ازدواج در عمل اقدام کنیم و می‌بایست دغدغه جوانان نسبت به اشتغال و مسکن  را برطرف کنیم تا بتوانند ازدواج کنند.
 
این کاندیدای ریاست‌جمهوری درباره برنامه خود برای ایجاد شغل پایدار، گفت: اشتغال از نگرانی‌های جدی جوانان است و امکان ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد و ما باید از ظرفیت‌های خالی اقتصادی کشور استفاده کنیم. اشتغال فقط در صنعت و کشاوری نیست و باید در خدمات هم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و جوانان در خلق ثروت نقش مهمی دارند.
 
رئیسی هم‌چنین بیان کرد: ما از فرهنگ غنی و تمدن کهن برخورداریم و تمدن اسلامی و ایرانی ما می‌تواند در برابر تمدن‌های جهان سخن داشته باشد جهانان ما را به‌عنوان کشور فرهنگی می‌شناسند. دشمن می‌خواهد ما اصالت ایرانی و اسلامی خود را فراموش کنیم و تهاجم فرهنگی می‌خواهد افراد را از هویت خود جدا کند.
 
وی در ادامه‌ی این برنامه خاطر نشان کرد: ظرفیت انسانی ما برترین سرمایه ماست و ما نیروی جوان کارآمد و مبتکر داریم که در هر زمینه‌ای وارد میدانی شدند، منشاء خیر و برکت و پیشرفت شدند. ایران ما کشوری چهارفصل است و اقلیم‌های گوناگونگی داریم و گردشگری باید فعال شود.
 
این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، عنوان کرد: مسئله زیرساخت نه‌فقط برای دولت الکترونیک و بلکه باید برای رسیدن به دولت هوشمند مفید است و باید تا الان از مسئله دولت الکترونیک عبور می‌کردیم ولی متأسفانه در این زمینه عقب هستیم و در میانه‌ی راه قرار داریم و این در حالی است که در دنیا، مسئله‌ی دولت هوشمند مطرح می‌شود.
 
رئیسی درباره برنامه‌های خود برای تحول در صنعت خودروسازی نیز گفت: صنعت خودروی ما باید فناورانه باشد که می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند. ما در صنعت دفاعی شاهد پدیده‌های جدید و نو هستیم و این فناوری باید به صنعت خودروسازی سرریز بشود و این شیوه را پیش خواهیم گرفت. مسئله دیگر اصلاح نظام قیمت‌گذاری خودروست که باید انجام بگیرد و مردم واقعا در این زمینه مشکل دارند.
 
وی درباره ایجاد شفافیت اقتصادی و مبارزه‌ی دولت با فساد چیست؟، تصریح کرد: نظامات اداری و اقتصادی کشور باید پشت یک ویترین باشند که مردم و نخبگان به‌راحتی بتوانند آن را به‌طور شفاف مشاهده کنند. شفافیت می‌تواند جلوی فساد و رانت را بگیرد؛ باید سامانه‌هایی که منجر به شفافیت قراردادها می‌شود، فعال شود و این موضوع موجب افزایش اعتماد مردم به دولت خواهد شد.
 
رئیسی هم‌چنین درباره حل مسائل و مشکلات کوله‌بری و سوخت‌بری، خاطر نشان کرد: مبادلات کالا در مناطق مرزی و ساماندهی کوله‌بری و تبادلات کالا و سوخت از مسائلی است که حتما باید انجام بگیرد و تأکید کرده‌ایم که معیشت مرزنشینان دغدغه ماست. صادرات خرد باید مورد توجه قرار بگیرد؛ هم‌چنین بازارچه‌های مرزی باید فعال شود و این از برنامه‌های ما خواهد بود.
 
وی در پایان اظهار داشت: دولت ما دولت تحول خواهد بود و محور تحول نیز عدالت اقتصادی و آموزشی و عدالت در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است.

به نقل از کافه نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری،  در نشست اتاق‌های سه گانه و فعالان اقتصادی با کاندیداهای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری طی سخنانی اظهار داشت: دیدگاه‌ها و نظرات شما در قبال مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود، چون شما میدان دار اقتصاد کشور هستید؛ باید سالی چند مرتبه با فعالان اقتصادی جلسه داشت و من این آمادگی را دارم در دولت خود این نشست‌ها را ادامه دهم.
 
وی افزود: قانونمداری به عنوان یک اصل مهم در کشور باید اجرا شود و بنده در صدد هستم قانون بهبود فضای اشتغال را در دولت مردمی و ایران قوی به خوبی اجرا کنیم.
 
آیت الله رئیسی گفت: با توجه به دغدغه مردم که مسائل اقتصادی است، روندی را برای این مسئله دنبال می‌کنیم یک شناخت مسئله، دو شناخت راه حل و راهکار،  سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم در میدان عمل میدان داری کردن است؛ یعنی در اتاق جلسات ننشستن و همراه و همکار بودن با میدان داران صحنه است.
 
وی با اشاره به اینکه ما ایران قوی می‌خواهیم  و بسترهای آن فراهم است، گفت: نیروی انسانی، ذخایر معادن و گنجینه‌های موجود در کشور بستر لازم است آنچه که مورد نیاز است مدیریت کارآمد و جهادی است که‌ می تواند این عوامل را به قدرت و قوت تبدیل کند.
 
کاندیدای انتخابات افزود: ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی تیم اقتصادی دولت است که باید قوی، کارآمد و یکدست باشد برای این امر یک کارشناسی قوی شدن لازم است تصمیمات لحظه‌ای ثبات را از اقتصاد می‌گیرد و از الزامات اقتصاد قوی، ثبات است.
 
آیت الله رئیسی ادامه داد: معتقدیم نمی‌توان بازار را دستوری و در اتاق‌های دربسته اداره کرد بازار باید در تصمیمات اقتصادی نقش داشته باشد.
 
رئیسی گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است؛  وقتی نیاز و شعار اصلی تولید بود، تولید باید مسئله اول باشد؛ به همین دلیل به قضات و دادستان ها دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و نباید دچار وقفه شود.
 
وی با بیان اینکه ارزپاشی در بازار و خزانه خالی است، هردو غلط است، تاکید کرد: باید گذاشت که بازار در تصمیم گیری و تصمیم سازی دخیل باشد و نباید در اتاق دربسته تصمیم گیری کرد.
 
وی گفت: باید ارتباط بین علم و دانشگاه  تولید و بازار و اقتصاد و دیپلماسی باید ایجاد شود.
 
رئیسی ضمن انتقاد از سهم کشور در اقتصاد منطقه گفت: با همین کشورهای منطقه می‌توانیم با کمک شما و دیپلماسی قوی رابطه خوبی داشته باشیم و بهترین صادرات را انجام دهیم باید نظام دیپماسی ما با بازار در ارتباط باشد.
 
این کاندیدای انتخابات با بیان اینکه نباید طوری عمل کنیم که یک روز جوجه ها زنده زنده کشته نشوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، گفت: باید مدیریت صورت گیرد اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد.
 
آیت الله رئیسی گفت: ما دولتی مردمی می خواهیم و محاسبه مسئله مردم باید مهمترین محاسبه ما باشد سند توسعه تعاون برای ما در اولویت است و در واگذاری ها و تامین و توزیع کالا باید ظرفیت تعاونی ها را در نظر بگیریم.
 
وی ادامه داد: مجری قانون باید قانون را اجرا کند، کشور ما کشور انتخابات و مراجعه به رای مردم است و اگر بر پاشنه قانونمداری نچرخد دچار مشکل خواهد شد.
 
وی در پایان ضمن اعلام امادگی برای اخذ پیشنهادات و راهکارهای کتبی اعضای حاضر در جلسه گفت:  ما به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم کشورهای منطقه باید در اولویت باشد و با دنیا نیز در ارتباط باشیم.
 
 گفتنی است در حاشیه این جلسه ؛ شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران، در این نشست طی سخنانی ضمن تقدیر از تغییر رویکرد موثر قوه قضاییه در قبال فعالان اقتصادی و بخش تولید گفت: این تغییر رویکرد توانست اثرات قابل توجهی را بر مشکلات تولید داشته باشد.
 
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: طول ده سال گذشته رشد اقتصادی ما تقریبا صفر بوده است و به همین دلیل با تورم و وضعیت درامدی نامناسب اقشار مختلف روبرو بوده ایم. در این شرایط طبقه متوسط تجزیه شد و طبقه ضعیف افزایش یافت.
 
وی ادامه داد:  به دلیل کاهش سرمایه گذاری نرخ استعداد ما از سرمایه گذاری بالاتر رفته است و برای همین، کار برای رییس جمهور اینده بسیار سخت خواهد بود.
 
شافعی گفت: وضعیت کسری بودجه، نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی نسبت به سال 90 بدتر شده است. همه درباره توانمندی ها و ظرفیت های کشور سخن می گویند ولی باید پرسید و گفت چرا نتواسنیم از این ظرفیتها استفاده کنیم؟
 
 شافعی راه نجات کشور را تولید دانست و گفت: رویه های ما در این‌ بخش پاسخگوی مطالبات و دغدغه های رهبری نیست.
 
وی ادامه داد: آنچه موجب توفیق دولت می شود نوع انتخاب تیم دولت است. مشکل اصلی این است که افراد تصمیم ساز  در این بخش اهلیت حرفه ای نداشتند.
 
عبدالهی، رییس اتاق تعاون، نیز در این نشست طی سخنانی بیکاری، تولید، قاچاق، نظام بانکی را ابر مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: با انتخاب تیم قوی، یکدست و با تکیه بر ظرفیت داخلی می توانیم بر این مشکلات فائق بیایم.
 
وی گفت: مادر مشکلات بخش خصوصی بی ثباتی قوانین و بخشنامه ها و بی ثلاتی قیمتها و نواسانات ارز، حضور بی مورد دولت در اقتصاد است. دولت باید از تصدی گری بی مورد در این بخش خارج شود. بیکاری که حل آن با تکیه بر تولید داخل است.‌
 
وی تصریح کرد: تقاضای ما اجرای جدی قوانین توسعه بخش تعاون است و از این طریق حمایت جدی و قاطعانه خود را از دولت سیزدهم با ریاست شما اعلام می کنیم.
 
ممبینی، رییس اتاق اصناف ایران، نیز در این نشست طی سخنان کوتاهی گفت: به دلیل تحریم و کرونا فعالین کسب و کارهای کوچک بیش از سایر بخش ها از وضعیت فعلی اسیب دیدند.‌
 
وی تصریح کرد:  تصمیم شما برای نرخ ارز و تک نرخ کردن آن چیست. ایا با حضور شما شاهد کاهش حجم بخشنامه و دستورالعمل های دستوری خواهیم بود. برنامه شما برای تنظیم روابط کار و بخش خصوصی منطقی کردن مالیات ها چیست؟
 
رییس اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست طی سخنانی گفت: اگر همان اقداماتی را که در آستان قدس رضوی انجام داد به مقیاس بزرگ در کشور انجام دهید و همان ممارست و شجاعت را به خرج دهید، موفق خواهید شد.
 
وی گفت: بخش خصوصی برای نجات اقتصاد و وضعیت مردم با شما عقد اخوت می بندد و تا اخر پای کار حل مشکلات خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی این شورا گفت:‌ فقط ۷ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تاییدصلاحیت شده‌اند.

به نقل از کافه نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی این شورا گفت:‌ فقط 7 نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تاییدصلاحیت شده‌اند.
 
وی افزود: اسامی کاندیداها را باید وزارت کشور اعلام کند.
 
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با اشاره به ارسال اسامی کاندیداهای تأییدصلاحیت‌شده به وزارت کشور گفت: دیشب نامه اسامی نامزد‌های احرازصلاحیت‌شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ارسال شده است.
 
وی افزود:‌ بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در شورای نگهبان به پایان رسید.
 
کدخدایی تصریح کرد:‌ اعضای شورای نگهبان دیروز درباره برخی داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آن‌ها را شنیدیم.
  روند تایید صلاحیت‌ها با پایان یافتن فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات از 26 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت 

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top