دام

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با اشاره به پیش‌بینی عرضه ۳۰ هزار دام به مناسبت عید سعید قربان گفت: بیش از ۱۲۰۰ نفر در روزهای عرفه و عید قربان به شهروندان تهرانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار گفت: افزایش تلفات در مرغداری‌ها و کاهش جوجه‌ریزی از مهمترین دلیل افزایش قیمت مرغ است.

.بیماری سل گاوی یکی از بیماریهای زئونوز است که بیشتر دام ها به خصوص گاوها را درگیر می کند. عامل بیماری یک باکتری از جنس مایکوباکتریوم هاست

آنفلوانزای پرندگان، یک بیماری ویروسی جدی و بسیار عفونی ماکیان، بوقلمون ها و بسیاری دیگر از پرندگان است که توسط تیپ های مختلف ویروس آنفلوانزای نوع A ایجاد میشود.

کرمانشاه - معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۶۰۰ هزار راس دام در کرمانشاه علیه تب برفکی طی سال‌جاری مایه‌کوبی می‌شود.

بیماری زئونوز  به هر گونه بیماری یا عفونتی که به‌طور طبیعی از حیوان مهره‌دار قابلیت انتقال به انسان را داشته باشد، گفته می‌شود. از این رو حیوانات نقشی اساسی در بقای عوامل بیماری‌زایی که منجر به بیماری مشترک انسان و دام (زئونوز) می‌شوند، دارند. عامل ایجاد این بیماری‌های مشترک می‌تواند باکتری، ویروس یا انگل و حتی عوامل غیرمتعارف باشد. همان‌گونه که از تعریف این بیماری‌ها پیداست، این بیماری‌ها می‌توانند یک عامل تهدیدکننده بهداشت عمومی باشند.

«دکتر ایمان معماریان» افزود: برنامه تکثیر گونه‌های در خطر انقراض در باغ‌وحش‌های تحت نظر اتحادیه باغ‌وحش‌های اروپا توصیه کرد که دو شیر، شامل یک شیر نر از انگلستان و یک شیر ماده از ایرلند، به باغ وحش ارم تهران بیایند...

«دکتر مصطفی کنارکوهی» افزود: در حال حاضر ۱۱۲۰ راس دام سبک و سنگین و ۲۵ هزار قطعه طیور دفن بهداشتی شدند...

صفحه1 از2

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top