کرونا ویروس

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر رسید.

 
به نقل از کافه نیوز، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (هجدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.
 
وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۵۷۸ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ?سه هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.
 
وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۶۸۲ هزار و ۴۸۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.  مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۶۱ دوز رسید.
 
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
 
بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۴ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۴۴ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
 
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
 
جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه قطع مداوم برق باعث خسارت به تجهیزات پزشکی می‌شود، گفت: قطع مکرر برق در شرایط کرونایی برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها خطرناک است.

 
 به نقل از کافه نیوز، دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: قطعی برق چالش‌هایی را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به وجود آورده است.
 
وی ادامه داد: نکته دوم این است که قطعی‌های مکرر با توجه به زیرساخت‌هایی قدیمی که در اکثر بیمارستان‌ها وجود دارد، به وسایل و ابزاری آسیب می‌رساند که قیمت‌های میلیاردی دارند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: قرار داشتن در وضعیت تحریم، نداشتن ارز برای خرید تجهیزات پزشکی و جایگزینی مجدد و حتی تعمیر آن تنها بخشی از مشکلاتی است که به وجود می‌آید.
 
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی از دستگاه‌ها با برق اضطراری کارایی ندارند، سیستم سرمایشی با برق اضطراری کار نمی‌کنند و در زمان قطعی برق در فصل گرما بیماران دچار مشکل می‌شوند.
 
وی ضمن اشاره به اینکه قطع شدن مکرر برق، در شرایط بحرانی و کرونایی موجود برای بیمارستان‌ها بسیار خطرناک است، گفت: اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد و برای بیمارستان مشخص باشد که در چه ساعتی باید برق قطع شود، می‌توان تمهیداتی انجام داد؛ بنابراین قطع برق افتی را در سطح اکسیژن ایجاد خواهد کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: قطع برق همچنین باعث بروز مشکلاتی در داروخانه‌ها و مطب‌های شخصی و در نهایت باعث ازدحام جمعیت که یکی از اصلی ترین نگرانی‌های مجموعه بهداشت و درمان است، می‌شود.

معاون وزیر بهداشت از اخذ مجوز واکسن کووید۱۹ خبر داد و گفت: این واکسن مجوز گرفته است و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند، اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است.

قزوین - ایرنا - معاون عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور با تاکید بر اینکه ویروس کرونا هنوز از بین نرفته و باید مراقبت‌های بهداشتی در این رابطه همچنان ادامه یابد، گفت: روند این بیماری به نظر بسیاری از کارشناسان تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

وﯾﺮوسﻫﺎی ﮐﻮروﻧﺎ ﺧﺎﻧﻮاده ﺑﺰرﮔﯽ از وﯾﺮوسﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در ﺟﺎﻧﻮران و اﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﯿﻤﺎری ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﯽداﻧﯿﻢ ﮐﻪ در اﻧﺴﺎن، ﭼﻨﺪﯾﻦ وﯾﺮوس از ﺧﺎﻧﻮاده ﮐﻮروﻧﺎ ﺳﺒﺐ ﻃﯿﻔﯽ از ﻋﻔﻮﻧﺘﻬﺎی ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﺮﻣﺎﺧﻮردﮔﯽ ﺳﺎده را از ﯾﮏ ﺳﻮ، و ﺳﻨﺪرم ﺗﻨﻔﺴﯽ ﺧﺎورﻣﯿﺎﻧﻪ ﯾﺎ MERS و ﺳﻨﺪرم ﺷﺪﯾﺪ ﺣﺎد ﺗﻨﻔﺴﯽ ﯾﺎSARS را در ﺑﺮ ﻣﯽﮔﯿﺮد. ﺗﺎزهﺗﺮﯾﻦ وﯾﺮوس ﮐﺸﻒ ﺷﺪه از اﯾﻦ ﺧﺎﻧﻮاده ﺳﺒﺐ ﺑﯿﻤﺎری ﺟﺪﯾﺪی ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ اﮐﻨﻮن COVID-19 ﺧﻮاﻧﺪه ﻣﯽﺷﻮد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ موثرتر است و تا ۹۵ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌ کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ذبح دام باید در کشتارگاه‌ها انجام شده و به هیچ وجه دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنید، زیرا خونابه‌های جاری می‌تواند منجر به آلودگی محیط و شیوع بیماری‌هایی از دام به انسان شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کرونا فقط از طریق سامانه ۴۰۳۰ نیست و افراد به صورت مستقیم نیز می ‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و توسط پزشک ویزیت شده و خدمات دریافت کنند.

صفحه1 از3

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top