اقدامات پدافند غیر عامل با هدف کاهش تلفات و مجروحان انسانی
مطلب ویژه

27 تیر 1398
(0 رای‌ها)

رئیس پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل برای کاهش تعداد مجروحان و تلفات انسانی شکل گرفته است.

 سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، صبح امروز در پنجمین همایش پدافند غیرعامل در حوزه سلامت که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل مصون سازی زیر سازها برای جلوگیری از خسارات و کاهش تلفات است و کاهش تلفات در ارتباط با حوزه سلامت و بهداشت است.

وی بیان کرد: تلاش ما در فراهم کردن زیر سازها کاهش تعداد مجروحان و تلفات است و خوشبختانه در حوزه سلامت کارهای خوبی انجام شده است.

سردار جلالی ادامه داد: سرعت اقدامات اورژانسی و عملیاتی بالا است تا بیمار به مراکز امن منتقل شود، مقابله با تهدید‌های زیستی و زیر ساز‌های درمانی از جمله وظایف پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد: طیفی از تهدیدات در حوزه سلامت وجود دارد که در این بین بیماری‌ها موضوع مهمی است که مسائل اپیدمی و بیماری‌های دستکاری شده در قالب های مختلف در آن شکل گرفته است. اپیدمی‌ مسئله مهمی است و دست کار‌ی‌های ژنتیکی می‌تواند تهدید زا و یا موثر باشد.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل با تهدیدات مقابله می کند، تصریح کرد: بیولوژیکی و مصنوعی برای کشورمان تهدید زا است که این مقوله تهدیدات سایبری را به حوزه سلامت ارتباط می دهد.

 

لزوم داشتن نگاه مشکوک به مسائل برای مقابله با تهدیدات مختلف

سردار جلالی افزود: باید نگاهی مشکوک به مسائل داشته باشیم تا نقاط تخریب و تهدید را شناسایی و با آنها مقابله کنیم و این نگاه باید مشرف بر مسائل باشد. چرخه اقدامات متنوعی از دستگاه های امنیتی بهداشتی سلامتی انجام می شود و ما باید یک سی بی سی پیشرفته و مبتنی بر شرابط اقلیمی داشته باشیم تا هر تهدیدی را رصد کنیم. مسئله تشخیص تهدیدات برای مقابله با مسائل مختلف مهم است و ما مانند لایه های مختلف راداری در شرایط آزمایشگاهی عمل می‌کنیم تا خلائی ایجاد نشود.

وی با تاکید براینکه به بانک اطلاعاتی تعدد زیستی در کشور نیاز داریم و باید به آن توجه شود اظهار کرد: این اقدامات باید انجام شود تا وقتی با عوامل نوترکیب و دستکاری شده مواجه شدیم قادر به مقابله با تهدیدها باشیم و در پدافند زیستی مانند ارتش‌ها باید اماده حمله باشیم؛ باید انباری از دارو و سامانه‌های تشخیصی داشته باشیم تا نیاز کشور به واکسن در زمان جنگ برطرف شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه باید یک نظام پیوسته و کنترل در تمام مرزهای هوایی و زمینی و همچنین دریایی شکل بگیرد یادآور شد: در این خصوص ما منتظر دستور رئیس جمهور هستیم.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top