آنتی بادی در بدن کودکان کم تر است
مطلب ویژه

04 ارديبهشت 1399
(0 رای‌ها)

تحقیقات جدید صورت گرفته در دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که بدن کودکان و بزرگسالان در واکنش به ویروس کرونا نوع و میزان متفاوتی از آنتی بادی ها را تولید می کند.


 این تفاوت ها در میزان و نوع آنتی بادی ها بیانگر آن است که دوره عفونت و واکنش ایمنی بدن نسبت به آن در کودکان منحصر به فرد است و در بیشتر کودکان، ویروس به سرعت از بدن پاک می شود.

تحقیقاتی که روی آنتی بادی کودکان انجام شده، تفاوت فاحشی را بین آنتی بادی آنها با بزرگسالان نشان داده است. در کودکان، دوره عفونت و ابتلا به ویروس کوتاه تر است و به احتمال زیاد، ویروس به اندازه ای که در بدن بزرگسالان منتشر می شود، پخش نشده و سلول های زیادی را از بین نمی برد، به همین دلیل، راحت تر و سریع تر از بزرگسالان از شر ویروس و عفونت خلاص می شوند. کودکان برای بهبودی از این بیماری به آنتی بادی های قوی سیستم ایمنی نیاز ندارند.

در مطالعه روی همه گیری کرونا مشخص شد که بدن بیشتر کودکان با ویروس کرونا سازگار شده و کنار می آید در حالی که افراد سالمند با آن مبارزه می کنند. بدن کودکان سلول های نوع «تی» ساده ای دارند که قادرند تمام انواع عوامل بیماری زای جدید را تشخیص دهند؛ در حالی که بدن سالمندان بیشتر به حافظه سلول های ایمنی وابسته هستند به طوری که بدن آنها مانند بدن کودکان به عوامل بیماری زای جدید واکنش نشان نمی دهد.

بررسی ها نشان می دهد که بدن کودکان در مقایسه با بدن بزرگسالان، آنتی بادی های کم تری در برابر ویروس کرونا تولید می کند. آنتی بادی های بدن کودکان، فعالیت این ویروس را خنثی می کنند و این در حالی است که در بدن تمام بزرگسالان از جمله جوانان 20 ساله، آنتی بادی های خنثی کننده تولید می شود.

اگر چه بسیاری بر این باورند بدن بیمارانی که به نوع شدیدتر ویروس مبتلا می شوند، آنتی بادی هایی با بالاترین قدرت خنثی کنندگی را تولید می کنند، این تحقیقات نشان می دهد که این مساله بیشتر به زمان حضور ویروس در بدن بیمارانی با علائم شدید بستگی دارد که ارتباط مستقیمی با شدت واکنش شیمیایی و شدت عفونت دارد. هر چه عفونت شدیدتر باشد، واکنش ایمنی بدن هم قوی تر خواهد بود چرا که به سلول های ایمنی بیشتر و واکنش های ایمنی بیشتر برای از بین بردن عوامل بیماری زا دارد.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top