درمان دیابت با جراحی کاهش وزن
مطلب ویژه

20 مرداد 1399
(0 رای‌ها)

دیابت چیست؟ بیماریی است که در آن یا بدن قادر به ترشح انسولین نیست (دیابت نوع یک)، یا سلولهای بدن حساسیت لازم برای مصرف انسولین را ندارند (دیابت نوع دو). دیابت نوع یک معمولا در افراد جوان اتفاق می افتد و دیابت نوع دو معمولا در افراد بالغ و سنین بالاتر بروز می نماید.

دیابت نوع دو همچنین معمولا با چاقی در ارتباط است، حال میخواهیم روشی را برای درمان دیابت معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

Diabetes Mellitus Treatment with Bariatric Surgery
درمان های زیادی مانند متفورمین و انسولین برای نوع دو وجود دارند، اما یک درمان معمولا مورد غفلت قرار می گیرد و آن کاهش وزن است. بله، کاهش وزن! هیچ دارویی هم مورد نیاز نیست. برای افرادی که شدیدا چاق هستند و از دیابت رنج می برند، یک درمان وجود دارد. از دست دادن حدود 10 درصد وزن می تواند نتایج شگفت آوری بر سلامت بگذارد. کاهش وزن، نیاز به مصرف دارو برای حل بسیاری از مشکلات وابسته به چاقی از جمله دیابت را کاهش می دهد.

درمان دیابت
یک درمان برای دیابت وجود دارد. بله. درست خوانده اید! یک درمان. مکانیسم دقیق درمان دیابت با کمک جراحی کاهش وزن مشخص نیست، ولی این روش (Bariatric Surgery) می تواند مشکل دیابت را در اکثر بیماران حل نماید. این اثر بلافاصله پس از عمل جراحی اتفاق می افتد. عمل بای پس معده (Gastric Bypass) نتایج بهتری دارد، ولی روش جراحی آستین مانند (Sleeve Surgery) نیز روش خوبی است. نتایج این جراحی ها و تحقیقات روی نتایج آنها، در مجلات معتبر پزشکی نظیر مجله پزشکی نیوانگلند (New England Journal of Medicine) به چاپ رسیده اند.

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر چاقی به عنوان یک بیماری قابل پیشگیری ولی مرگبار، کشیدن سیگار(به عنوان عامل اول مرگ) را کنار زده و به جایگاه نخست رسیده است.

با خود مهربان باشید و وزن خود را کنترل نمایید. همچنین اگر فردی را می شناسید که تمام عمرش با مشکل چاقی در جدال بوده است و در نتیجه حالا به بیماری دیابت مبتلاست، یک راه برای کمک به او وجود دارد. از او بخواهید که با یک متخصص جراحی کاهش وزن مشورت کند، تا درباره راه کارهای موجود با هم صحبت نمایند.

دکتر سپهر لاله زاری

جراح عمومی و متخصص در روش های پیشرفته کم تهاجمی در درمان چاقی

 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top