موردی از بیماری تب کریمه کنگو در کرمان گزارش نشده است
مطلب ویژه

14 ارديبهشت 1398
(0 رای‌ها)

مدیرکل دامپزشکی ‌کرمان با اشاره به اینکه سمپاشی محل‌های نگهداری دام‌ها در آغاز فصل گرما ضرورت دارد گفت: موردی از این بیماری تب کریمه کنگو در استان دیده نشده اما با شروع فصل گرما فعالیت کنه‌ها آغاز می‌شود.

حسین رشیدی  با اشاره به اینکه در آستانه آغاز فصل گرما قرار داریم اظهار داشت: با شروع فصل گرما فعالیت کنه‌ها آغاز می‌شود و باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی از این حشرات ناقل بیماری تب کریمه کنگو هستند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته سابقه این بیماری را در استان کرمان داشته‌ایم گفت: باید از نیش کنه‌ها مراقبت کرده و مکان‌های محل نگهداری دام را سمپاشی کنیم چرا که برخی از این کنه‌ها ناقل بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه سمپاشی محل نگهداری دام‌ها ضرورت دارد و دامداران باید با نیروهای دامپزشکی همکاری داشته باشند افزود: از سوی دیگر مردم هم باید بر رعایت مسائل بهداشتی توجه داشته و گوشت مورد مصرف خود را حتما از فروشگاه‌های معتبر و گوشت دارای مهر بهداشت خریداری کنند.

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه‌های استان مجهز به پیش‌سردکن هستند و کشتار دام غیر از کشتارگاه مخاطره‌آمیز است گفت: در حال حاضر موردی از این بیماری در استان دیده نشده است اما با آغاز فصل گرما باید مراقبت‌ها را بیشتر کرد.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top