وقوع ۲ مورد آتش سوزی در مراتع فیروزکوه
مطلب ویژه

07 تیر 1398
(0 رای‌ها)

فیروزکوه- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه از وقوع ۲ مورد آتش سوزی در روزهای اخیر و همزمان با گرم شدن هوا در مراتع این شهرستان خبرداد.

 جمشید جویباری ظهر چهارشنبه با اعلام خبر وق. وع آتش سوزی در مراتع فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک مورد آتش سوزی در مراتع انزها به میزان ۲هزار مترمربع اتفاق افتاد که با حضور یه موقع نیروهای منابع طبیعی اطفاء شد و آتش سوزی دیگری در مراتع هرانده به وسعت ۵هکتار به وقوع پیوست که با توجه به صعب العبور بودن و وزش باد پس از ساعت ها تلاش از سوی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و همکاری و مشارکت جوامع محلی این آتش سوزی مهار و اطفاء شد و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

وی مشارکت مردم در امر پیشگیری از حریق در عرصه های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به خشک شدن پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه ها افزایش یافته که بر این اساس رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران و شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده چرا که بر اثر کوچک ترین سهل انگاری و بی احتیاطی باید شاهد حوادث ناگواری در طبیعت باشیم.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروکوه از عموم مردم درخواست کرد: در سفرهای برون شهری و مراجعه به عرصه های طبیعی از روشن کردن آتش، انداختن ته سیگار و بطری های شیشه ای در طبیعت به جد خودداری کنند.

جویباری با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه دارای ۲۳۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی می باشد اظهار داشت: در راستای حفظ، نگهداری و پایداری پوشش گیاهی و ایجاد تعادل دام و مرتع، اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح مراتع این شهرستان در حال اجراست که از زمان شروع این پروژه تاکنون با ۴ مورد ورود دام غیر مجاز به مراتع برخورد قضائی صورت گرفته که ضمن تشکیل پرونده تخلف، متخلفان به مراجع قضائی نیز معرفی شده اند.

این مقام مسئول تأکید کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص آتش سوزی یا هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی می باشد.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top