نشست تخصصی نقد و بررسی پروژه بایو جمی
مطلب ویژه

06 مهر 1398
(0 رای‌ها)

نشست تخصصی پروژه بایو جمی تالاب انزلی به منظور نقد و بررسی این پروژه و دلایل متوقف شدن آن با حضور کارشناسان زیستی و مجریان پروژه در سازمان پدافند غیرعامل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سایت biod، طرح موسوم به زیست‌پالایی تالاب انزلی با ماده بایوجمی که فاز نخست اجرای آزمایشی آن در تالاب انزلی با اعتراض امام جمعه انزلی، فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت همراه شد و سپس به دستور دادستان عمومی و انقلاب انزلی متوقف شد حواشی زیادی را به خود اختصاص داد. به همین منظور قرارگاه پدافند زیستی کشور به منظور بررسی این پروژه نشست تخصصی را با حضور سردار جلالی،  کارشناسان حوزه زیستی و محیط زیست و مجری و کارفرمای این پروژه در سازمان پدافند غیرعامل برگزار نمود.

در این نشست تخصصی کارشناسان دلایل علمی مخالفت خود را برای ادامه این طرح بیان نمودند و لی باتوجه به اینکه مدیر پروژه بایوجمی تالاب انزلی در جلسه حضور نداشت نمایندگان مجری نتوانستند اطلاعات دقیقی را برای دفاع از نقد های انجام گرفته ارائه دهند و به همین منظور فرصتی در جهت دفاع از موارد نقد شده به آن ها داده شد تا در زمان مقرر گزارش و موارد دفاعیه را ارائه دهند.

در این جلسه سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ضمن بیان اهمیت تالاب انزلی به عنوان یک زیست بوم مهم در کشور اعلام داشت: مرزبانی زیستی که سند آن به همت قرارگاه پدافند زیستی تهیه شده است یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه پدافندی به جهت مواجهه شدن این خطرات در حوزه زیستی و محیط زیست در کشور می باشد.

 

Picture4Picture2

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top