تهران گرم‌تر می‌شود؛ ناسالم شدن هوا برای افراد حساس

31 تیر 1398
(0 رای‌ها)

هم اکنون هوای تهران در وضعیت سالم قرار دارد اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها، هوای بیشتر مناطق شهر تهران در برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

 کیفیت هوای تهران با شاخص 77 در وضعیت سالم قرار دارد. این رقم میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌هاست.

همچنین پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در طول روز است که همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد در برخی ساعات خواهد بود. همچنین وزش باد در برخی اوقات گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

به تدریج طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 13 الی 18) به طور نسبی بر غلظت آلاینده ازن افزوده خواهد شد، هرچند بیشترین مقدار غلظت آلاینده مذکور در مقایسه با مقدار مشاهده شده در روز گذشته، از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق ) در بعضی ساعات بیست و سومین روز از تابستان 98، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

این وضعیت جوی تا روز بعد کمابیش ادامه خواهد داشت و در صبحگاه دوشنبه افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها، به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می‌رود که در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

 


تهران - میدان ولیعصر - خ کریم خان - خ عضدی - کوچه هور بخت - پلاک ۷ واحد ۷
تلفن : ۰۲۱۸۸۹۴۵۶۵۷

Top